خواص حبوبات

بخاطر این ۶ دلیل همیشه حبوبات مصرف کنید !

مصرف حبوبات به این دلایل

احتمالاً زیاد درباره مزایای مصرف حبوبات شنیده ­اید، اما ممکن است بپرسید کهحبوبات شامل چه چیز هایی هستند. از مزایایحبوبات می ­توان به توانایی آن ها در بهبود هضم، تقویت سلامت قلب، کمک به کاهش وزن و تثبیت سطح قند خون اشاره کرد. گیاه­خوار یا گوشت­خوار بودن فرقی ندارد، به هر حال حبوبات برای شما مفید هستند. در ادامه در به شما خواهیم گفت که چرا باید حبوبات بخورید.حبوبات

حبوبات
احتمالاً زیاد درباره مزایای مصرف حبوبات شنیده ­اید، اما ممکن است بپرسید که حبوبات شامل چه چیز هایی هستند. از مزایای حبوبات می ­توان به توانایی آن ها در بهبود هضم، تقویت سلامت قلب، کمک به کاهش وزن و تثبیت سطح قند خون اشاره کرد. گیاه­خوار یا گوشت­خوار بودن فرقی ندارد، به هر حال حبوبات برای شما مفید هستند. در ادامه در نت نوشت به شما خواهیم گفت که چرا باید حبوبات بخورید.

حبوبات شامل چیست؟

حبوبات به میوه یا بذر گیاهان محدود می ­شوند که در غذا مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلفی از این دانه ها وجود دارد، اما برخی از آن ­ها که رایج ­تر هستند عبارتند از:
ممکن است جواب این سوال شما مشخص شده باشد، اما در مورد تنوع دانه ­های موجود در لیست تعجب کنید. بادام زمینی جزو حبوبات مطرح شده است، زیرا برخلاف سایر دانه ­ها در زیر زمین رشد می­ کند.

لوبیا قرمز

لوبیا قرمز یک از انواع مرسوم لوبیا است. به جهت شباهت ظاهری آن در شکل و رنگ به کلیه، این لوبیا به نام لوبیا کلیوی (به انگلیسی:Kidney bean) نامگذاری شده است. لوبیا قرمز می تواند با لوبیاهای دیگری که به این رنگ هستند، از جمله لوبیای آزوکی اشتباه گرفته شود.

لوبیا قرمز سرشار از پروتئین است و می تواند بهترین جایگزین برای گوشت یا محصولات لبنی باشد. برای تغذیه کامل، لوبیا را با برنج مصرف کنید.

لوبیا سفید دارای مقدار مناسبی ویتامین B1 یا تیامین است. این ویتامین به تشکیل سلول های مغز و عملکرد درست آنها کمک می کند. تیامین برای سنتز استیل کولین که به عملکرد حافظه کمک می کند، مفید است. برای حفظ عملکرد ذهنی سالم، لوبیا سفید مصرف کنید.

لوبیا سبز

لوبیا سبز با (نام علمی:Phaseolus vulgaris )گیاهی است از خانواده باقلائیان ، که بسیار کم کالری بوده و فاقد چربی اشباع می باشد. لوبیا سبز منبع خوبی از ویتامین ها ، مواد معدنی و ریز مغذی ها است
 لوبیا سبز به دلیل اینکه کم کالری و فاقد چربی است، در رژیم غذایی لاغری بسیار استفاده می شود.
لوبیا سبز شامل مقادیر زیادی کلروفیل است که این ماده اثر سرطان زایی موادی که پس از کباب کردن گوشت در دمای بالا ایجاد می شوند را خنثی می کند. در نتیجه توصیه می شود که گوشت کباب شده با لوبیا سبز مصرف شود.

لوبیا سفید

لوبیا سفید یک نوع لوبیا است که جز خانواده حبوبات محسوب می شود.

این محصول کشاورزی که در کشورهای بریتانیا و آمریکا دارای محبوبیت بسیاری است، دارای مقدار زیادی کربوهیدرات می باشد.

 

لوبیا سفید دارای منگنز و مس زیادی است که موجب تجزیه رادیکال های ‏آزاد بدن می شود و در نتیجه از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند.

به دلیل وجود پتاسیم و سدیم زیادی که دارد و برقراری تعادل این دو ‏عنصر در بدن  میتواند فشار خون و ضربان قلب را تنظیم کند.

مزایای مصرف حبوبات

۱- فراهم کردن پروتئین مورد نیاز بدن
چرا حبوبات مفید هستند؟ برای شروع، بهتر است بدانید که یکی از مزایای حبوبات، توانایی آن­ ها در فراهم کردن پروتئین مورد نیاز بدن است. اکثر این دانه ها از پروتئین گیاهی تشکیل می­ شوند که ممکن است برای گیاه ­خواران مفید باشند. یک فنجان نخود حاوی ۱۵ گرم پروتئین است، در حالی که یک فنجان لوبیای سفید حاوی ۱۹ گرم پروتئین است. مصرف پروتئین می­ تواند به شما کمک کند که احساس سیری بیش­تری داشته باشید و به طور طبیعی عملکرد متابولیسمی را افزایش می ­دهد.
۲- بهبود نظم و عملکرد دستگاه گوارش
از دیگر مزایای این دانه های خوشمزه و پر خاصیت، توانایی آن­ ها در بهبود نظم دستگاه گوارشبه علت فیبر­های موجود در آ­­ن­ هاست. فیبر موجود در غذا با سرعت در دستگاه گوارش حرکت می کند و برای جلوگیری از یبوست و هضم درست غذا مفید است. توصیه می ­شود که مصرف فیبر حدود ۶۴% خوراک روزانه شما باشد.
۳- کمک به کاهش وزن
محتوای پروتئین و فیبر در حبوبات به کاهش وزن بدن کمک می ­کند. همچنین باعث افزایش احساس سیری می­ شوند. بر اساس مطالعه ­ای که در مجله کالج تغذیه آمریکا منتشر شد، شرکت کنندگانی که به طور منظم حبوبات می ­خوردند، وزن کمتر و تناسب اندامبیشتری داشتند. همچنین خطر ابتلا به چاقی ۲۲ ٪ نسبت به کسانی که این دانه های مغذی را به طور منظم نمی ­خورند، کم­تر بود. از دیگر مزایای حبوبات توانایی آن­ ها در فراهم کردن مواد مغذی بدن با کم­ترین کالری می ­باشد.
۴- تقویت سلامت قلب
مطالعات نشان داده­ اند که حبوبات توانایی محافظت از قلب در برابر بیماری را دارند. خوردن آن ها به طور مرتب می­ تواند به کاهش کلسترول و LDL (کلسترول بد) کمک کند. تحقیقات نشان داده­ اند که مصرف این مواد غذایی با کاهش خطر ابتلا به بیماری­ های قلبی ارتباط دارد. همچنین توانایی کمک در برطرف کردن گرفتگی شریان­ ها، کاهش فشار خون و کاهش التهاب در بدن را دارند.
۵- فراهم کردن ویتامین ­ها و مواد معدنی ضروری بدن
این دانه ها توانایی فراهم کردن ویتامین ­ها و مواد معدنی مهم برای تقویت سلامت کلی بدن را دارند. آن ها حاوی فولات، آهن، منیزیم، فسفر، منگنز و پتاسیم هستند.
۶- تثبیت سطح قند خون
از دیگر مزایای این دانه های معجزه گر، تثبیت سطح قند خون به طور طبیعی است. این مواد غذایی حاوی مقادیر زیاد فیبر هستند که باعث کاهش سرعت جذب قند خون می شود تا سطح قند خون به حد طبیعی خود برسد. مطالعات نشان داده ­اند که حبوبات علاوه بر تأمین کردن رژیم غذایی سالم، می ­توانند برای افرادی که قصد دارند قند خون خود را پایدار نگه دارند نیز بسیار مناسب باشند.

تاریخ انتشار اصلی : 2018-12-01 01:04:08

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 5 =

+ 42 = 51

همچنین ببینید

بستن
بستن